• Säsongsstart

    Nu har vi äntligen fått våra träningstider för denna säsong. Vi drar igång med träningar v.36. Vi kommer att träna i C-hallen på: Tisdagar 17:00-18:15 Lördagar 09:00-10:15 Hoppas vi återser alla gamla men även nya spelare den 2/9 då första tillfället är! Med vänlig hälsning, Ledarna P-2017 3 aug 2025 2kommentarer
  • Sammanfattning träningsläger!

    Efter sommaruppehållet var det äntligen dags att dra igång säsongen på riktigt – och vilket bättre sätt att göra det än med ett intensivt och givande träningsläger! En av höjdpunkterna blev såklart vår första match tillsammans. Det var både kul och spännande att kliva in på planen igen och känna matchpulsen, särskilt mot motstånd från Handbollsligan. Det gav oss en tydlig bild av vad vi behöver slipa på, men också vad vi redan gör riktigt bra. Huvudfokus med lägret var att börja forma en ny grupp till ett fungerande lag – och det märktes verkligen att vi tog steg i rätt riktning. Träningarna var tuffa men givande, med högt tempo och bra inställning från samtliga spelare. Utöver handbollspassen hann vi också med gemensamma aktiviteter som bidrog till att stärka sammanhållningen både på och utanför planen. Skratt, nya interna skämt och stunder där man verkligen lärde känna varandra. Hampus Wallin sammanfattar lägret så här: “Det här var ett värdefullt läger, inte bara för träningens skull utan för hela gruppen. Det var skönt att äntligen få dra igång på riktigt efter sommaren – och framför allt kul att spela match igen. Att få mäta sig mot lag från Handbollsligan så här tidigt på säsongen ger mycket att bygga vidare på.” Melvin Gustafsson, som nyligen anslutit till truppen, säger: “Jag tycker det var ett riktigt bra och roligt läger. Lagsammanhållningen blev bara bättre och bättre, vilket gjorde att man lärde känna varandra på ett djupare plan” Sammanfattningsvis blev det ett träningsläger med hög energi, stort engagemang och en känsla av att vi är på väg åt rätt håll! Herr 3 aug 2025 0kommentarer
  • Påminnelse!

    Hej, Saknar flera inbetalningar för föreningslägret. Det ska swishas till lagkontot 1234923090 snarast. 950:-/spelare. Märk betalningen med föreningsläger samt spelarens namn. Bussarna kommer avgå från idrottshuset kl.14.00 den 15/8. Mer info kommer senare i veckan. P19 3 aug 2025 0kommentarer
  • Beachhandboll söndag 3/8 och söndag 10/8

    Hej! Imorgon har laget sin allra första beachhandbollsträning! Hoppas tjejerna är peppade, det är vi tränare! Vi har även lagt in beachhandboll i kalendern nästa söndag den 10/8 kl. 18-19. Kallelse skickas efter morgondagens träning. Kom i träningskläder och ta med vattenflaska. Vi spelar barfota i sanden men tjejerna får gärna komma i skor de kan springa i då vi inte har möjlighet att boka beachhandbollsplanen via kommunen (vi kan och har bokat den internt i EHFs kalender så att inget annat EHF-lag tränar samtidigt) Vi håller tummarna att den är ledig, om den är upptagen när vi kommer dit väntar vi en stund men kan då göra en annan aktivitet under tiden med springskor på! Gällande föreningslägret återkommer vi med mer information inom kort bland annat tips för packningslista och schema för helgen. Vi har fått våra träningstider och ska sätta oss ner och göra lagets schema med andra aktiviteter vi vill göra utöver hall- och mattider. För kännedom fick vi idag information om att bussen avgår från Idrottshuset kl. 14:00 på fredagen. Vi ses imorgon på beachhandbollsträningen bakom Pepparrotsbadet! Med vänliga hälsningarna Tränarna F-2015 2 aug 2025 1kommentar
  • Testvecka

    Cooper test i strålande sol. Grymma tjejer!! Dam 2 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter