• Matchreferat - Amo HK

    Idag stod vi inför ett riktigt bra motstånd, och det märktes direkt från matchens början. Tempot var högt och motståndarna satte tidigt press både bakåt och framåt. Trots det hängde vi med helt okej genom hela matchen – helhetsmässigt gör vi en klart godkänd insats. När man möter lag av den här kalibern gäller det dock att minimera de enkla misstagen, och där har vi en del att jobba på. Flera av misstagen kom efter enskilda prestationer, och i en sådan här match straffas det direkt. Det blev avgörande i vissa sekvenser. På den positiva sidan är vi nöjda med vårt 7 mot 6-anfall. Vi fick bra utdelning och visade att vi behärskar det spelet. Det gav oss möjligheten att variera vårt anfallsspel och skapa ytor, vilket vi tar med oss framåt. Vi rullade på alla spelare under matchen, vilket gav värdefull speltid för hela truppen. Efter matchen fick vi en kommentar från vårt nyförvärv Philip Tikas, som gjorde en stark insats och snabbt visat att han blir ett värdefullt tillskott i laget. – “Det var tufft där ute, framför allt med deras fart, styrka och den rutin de har i laget. Det märks att de spelar på en högre nivå. Vi behöver jobba mer tillsammans i försvaret, där har vi mer att ge som lag,” säger Philip efter slutsignal. Trots det tuffa motståndet var han nöjd med mycket i vårt spel. – “Vi gör ändå 27 mål framåt mot ett lag från ligan, och det visar att vi har kapacitet. Jag tycker vi stod upp bra, vi vek inte ner oss och vi brydde oss inte jättemycket om att det var ett ligalag vi mötte – vi höll huvudet högt och körde på.” Det här blev en riktigt bra genomkörare, där vi fick med oss mycket att bygga vidare på både taktiskt och individuellt. Vi blickar nu framåt och tar med oss det vi gjorde bra – och lär oss av det vi behöver förbättra. Herr 1 aug 2025 0kommentarer
  • Träningsläger och första matchen!

    Nu är vi igång med säsongen och befinner oss just nu på träningsläger i Alstermo. Det känns riktigt kul att komma igång efter sommaruppehållet – och minst lika viktigt att jobba med att få ihop gruppen både på och utanför planen. Vi började dagen med träning och redan imorgon fredag kl 11.00 spelar vi mot Amo HK. Tränare Anton säger: “Det är kul att vara igång! Det ska bli roligt att möta ett så bra lag som Amo HK och få se hur vår tajming och vårt fokus i anfall, som vi lagt mycket tid på under veckan, sitter i matchsituation.” Vi ser fram emot en intensiv och utvecklande helg! Herr 31 jul 2025 0kommentarer
  • Idag är sista dagen att betala för föreningslägret

    Hej! Idag är sista dagen att betala för föreningslägret. Betalning sker till lagets swishnummer 1231632215. Med vänliga hälsningar Tränarna F-2015 27 jul 2025 0kommentarer
  • Presentation ledarstaben Herr - Viktor Berg von Linde

    Nu är det dags för Viktor Berg von Lindes intervju. Nyförvärv i ledarestaben efter att ha lagt spelarkarriären bakom sig, men teamet går inte riktigt att släppa. Berätta kort om dig själv och din relation till EHF samt nuvarande roll i herrlaget. - Kort om mig själv, 33 år och tvåbarnspappa. Jag är en av ledarna för handbollsskolan där ena dottern huserar. Avslutade förra säsongen karriären som spelare på bästa tänkbara sätt med det allsvenska avancemanget. Känner mig ändå inte riktigt klar med herrlaget. Har så himla roligt i hallen och tycker om grabbarna väldigt mycket. Min roll i år är väl inte helt kristallklar. Någon form av ”allt-i-allo” kan man väl kalla det. Vill finnas till för grabbarna och stötta upp, se till så nyförvärven får en bra start hos oss samtidigt som jag sagt att jag vill hjälpa Adam och Anton - dom riktiga tränarna. Vad är det bästa med att jobba med just det här laget? - Jag tycker det bästa med laget är stämningen. Det ligger alltid ett skratt i luften även om det är en seriös verksamhet. 💪 Vad betyder stödet från publiken för laget? - Publiken och det stöd som finns i hallen betyder allt. Det är nog det jag kommer sakna mest. Att få stå där på planen och känna sig som en gladiator. Vad får dig att känna att en träningsvecka varit lyckad? - En lyckad träningsvecka består av välplanerade träningar och en trupp som tar sig an övningarna efter bästa förmåga. Och ingen vecka är helt perfekt utan att Gustav Borén står för en ”Bosse”. ?? Har du något personligt ritual inför match? - Inga egna ritualer eller hokus pokus innan match. Däremot flinar jag gärna brett åt Hampus Wallin som ska knyta skosnören 8 gånger, rabbla tredje Moseboken baklänges och ha fickorna ut och in. 📖 👟 👖 Vi är glada att Viktor stannar kvar med herrarna, hans stöd betyder mycket för spelarna! Stort lycka till i Allsvenskan! #vibärröttmedstolthet #enköpingshfherr #allsvenskan25/26 Herr 26 jul 2025 0kommentarer
  • Påminnelse om betalning föreningslägret

    Hej! En påminnelse om att på söndag (27 juli) är sista dagen att betala för föreningslägret. Betalning sker till lagets swishnummer 1231632215. Med vänliga hälsningar Tränarna F-2015 25 jul 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter