• Handbollssäsongen startar i september

    Hej på er i sommarvärmen. Nu har träningsschemat för kommande handbollsäsong blivit klart. Vi kommer att börja träna v 38, närmare bestämt den 16 september kl 18:15-19:15. Vi kommer alltså att fortsätta träna på tisdagar men under denna termin kommer vi att starta 18:15 istället och hållla på till 19:15. Platsen är fortfarande A-hallen i Idrottshuset. Fortsatt nu ha en härlig sommar så ses vi på handbollsplanen igen i september. Mvh Peter, Andreas, Stefan och Nichlas Parahandboll 23 jul 2025 1kommentar
  • Träningstider

    Hösten träningstider har kommit och kalendern är uppdaterad. Vi har fått två pass i veckan med start från v 36. Onsdagar 18-19:30 B hallen Lördagar 10:15-11:30 C hallen Påminner även om att 25/7 är sista dagen att betala in sin avgift för föreningslägret. :) P-2016 18 jul 2025 0kommentarer
  • Presentation ledarstaben Herr - Adam Skogäng

    Vi fortsätter intervjuserien med nästa person. Här möter vi Adam ? Berätta lite om dig själv. - Adam Skogäng heter jag och är 27 år. Jag är född och uppvuxen i Solna men bor nu i Enköping med min flickvän Saga och våra två barn Cleo och Sam. Jag jobbar som tränare på LIU handboll på Westerlundska gymnasiet vilket jag gjort ett gäng år nu och på skola som fritidsledare. Jag är tillbaka i handbollen i herrlaget efter ett års uppehåll men den här gången som assisterande tränare, vilket känns otroligt kul! Hur ser du på kommande säsong? - Kommande säsong ska bli spännande med ett kliv upp i seriesystemet där det blir många tuffa matcher och nya utmaningar för laget. Vilket ansvar har du på match jämfört med på träning? - Min roll är att assistera Anton i både träning och match med tankar och idéer. Nu har inte matchsäsongen dragit igång så svårt att svara på om ansvarsområdet kommer skilja sig. Hur tycker du att truppen känns jämfört med förra året? - Truppen i år känns bra, några tunga tapp från förra året men också flera bra spelare in. Tycker att spelarna tar steg framåt i sin utveckling hela tiden vilket gör att laget bara blir bättre och bättre. Hur ser du på samspelet i ledarstaben – vad kompletterar ni varandra med? - I ledarstaben är vi några stycken där alla har olika styrkor, uppgifter och roller. Det skapar förutsättningar för att täcka så många olika delar som behövs för att vi som lag ska kunna prestera tillsammans i år. Finns det någon match eller motståndare ni ser extra mycket fram emot? - Personligen är det ingen speciell motståndare jag ser fram emot mer än någon annan. Nu vill vi bara förbereda oss så bra som möjligt inför säsongen. Så det vi längtar mest efter är att tävlingsmatcher ska dra igång. Klart att första matchen i Allsvenskan på hemmaplan kommer bli något speciellt, det tror jag vi alla tycker. Vem har bäst (och sämst) musiksmak i omklädningsrummet? - Den frågan är jag nog fel person att svara på gillar nästan all musik så sällan jag har något att gnälla på när det gäller musiken i omklädningsrummet. (Kanske är jag som har sämst musiksmak) Tack för intervjun och vi önskar dig stort lycka till i Allsvenskan! #vibärröttmedstolthet Herr 17 jul 2025 0kommentarer
  • Träningstiderna för handbollssäsongen 2025-2026

    Hej! Vi har fått träningstiderna för handbollssäsongen 2025-2026. Vi kommer att träna i C-hallen på Idrottshuset på tisdagar 18:15-19:30 och på torsdagar 18:00-19:00. Vi kommer att samlas 15 minuter innan varje träning i ett omklädningsrum. Träningstiderna i Idrottshuset börjar vecka 36. Träningstiderna finnas i lagets kalender och kallelser kommer att skickas ut. Med vänliga hälsingar Tränarna F-2015 17 jul 2025 0kommentarer
  • Betalning föreningslägret

    Hej! Hoppas att alla har en härlig sommar! Vad kul att träffa tjejerna i Gånstaspåret! Snart skickar vi ut kallelse för en ny aktivitet under sommaruppehållet! Snart är det dags att betala avgiften för föreningslägret. Som tidigare nämnt har vi beslutat att ta från lagets lagkassa och betala 300 kr/spelare. Avgiften blir då 650 kr för/spelare istället för 950 kr. Föräldrar som ska med och äta och sova tillsammans med oss betalar 650 kr. Betalning sker till lagets swishnummer 1231632215 senast den 27 juli. Föreningen drar pengarna den 29 juli. Vi har anmält ledarna, 22 spelare och 9 föräldrar. Se nedan vilka som anmält sig. Vi behöver veta innan den 27 juli om anmälda spelare/föräldrar behöver uppdateras med nytillkommna eller borttagna spelare/föräldrar. Smsa till Johanna på 070-7249366. Anmälda handbollsspelare: Alma Alicia Alva Belma Cornelia Frida Indy Klara Lea Leila Linnea Maja Marielle Moa Molly Petra Signe Stina R Stina G Tilde R Tilde N Valentina Anmälda föräldrar: Andreas Rudström Camilla Gustafsson Elin Johansson Aminder Hilde Bügelmeyer Jenny Ryttinge Johanna Jaredel Madelene Haijlen Rickard Lyckman Sofia Tärngren Ahari Vi återkommer med mer information gällande föreningslägret bland annat tips inför packningslistan och schemat för lägret. Med vänliga hälsningar Tränarna F-2015 17 jul 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter