• Presentation ledarstaben Herr - Carin Edman

    Nya ansikten i ledarstaben! Inför säsongen har vi passat på att lära känna våra nya ledare lite bättre. 💬👇 Häng med bakom kulisserna i intervjuserien där de berättar om bland annat sina roller och förväntningar. Vi börjar med Carin Edman. Kort beskrivning om dig själv och vad är din relation till handboll och EHF? Vilken är din roll i herrlaget? Hej!! Ja självklart kan jag ge liten beskrivning av mig själv. Detta är en ny position för mig. Carin Edman, 29 år och sambo med Albin Sandell. Där kom relationen till handbollen, har ingen egentligen precis börjat lära mig grunderna i spelet. Är inbiten hästtjej så bollsport är inget jag kan. Jag är specialist sjuksköterska i akutsjukvård jobbar på akuten i Enköping. Så min roll för herrarna kommer vara som deras rådgivningsstöd och hålla koll på akuta skador som skett under match eller träning. Vad har du alltid med dig i din sjukvårdsväska? - I akutväskan bland annat material för att hantera sår, blödningar och stukningar. Annat som kylpåsar alt kylspray, sporttejp, sterila kompresser, plåster inkl skavsårsplåster. Elastiskalindor och självhäftande bandage. Anteckningsbok för att notera skador och behandlingar. Viktigt att ha innehåll i väskan som är anpassat för gruppens behov och tidigare erfarenheter av skador. Hur håller du dig uppdaterad inom idrottsmedicin och handbollsspecifika skador? Hur ser du på kommande säsong? - Taggad för kommande säsong. Se grabbarnas utveckling och för min del öka min kunskap kring akuta idrottsskador. Självklart ska jag vara så påläst jag kan om de vanligaste skadorna. Tack Carin och välkommen till EHF! Stort lycka till i din nya roll! #vibärröttmedstotlhet #enköpinghfherr Herr 16 jul 2025 0kommentarer
  • Ytterligare en målvakt laddar för nästa säsong

    Vår tredje målvakt för säsongen 25/26 kommer här! Självklart hör vi även hennes tankar kring handboll och kommande säsong: Hur känns det inför nästa säsong? - Det känns bra, är taggad på ytterligare en säsong med det här gänget. Vad är din långsiktiga plan med handbollen? - Min plan är att alltid fortsätta utvecklas och att fortsätta ha kul på planen. Vem är din största förebild inom handbollen? - Mattias Andersson, alla dagar i veckan! Beskriv dig själv som handbollsspelare med fyra ord. - Positiv, självkritisk, lagspelare, envis #enkopingshfdam #vibärröttmedstolthet Dam 14 jul 2025 0kommentarer
  • Välkomna till handbollsskolan 2025/2026!

    Vi hälsar pojkar och flickor födda 2019-2020 välkomna till handbollsskolan! Som tidigare kommer vi ha två träningsgrupper. En grupp som tränar på tisdagar 17-18 och en grupp som tränar på lördagar 9-10. Man väljer en grupp/dag att tillhöra, det är inte tillåtet att gå på båda passen eller hoppa emellan. Både tisdagar och lördagar är träningarna i A hallen och startar v 38. Ingen föranmälan krävs. För er som är födda 2018 är det dags att bilda lag, så er lotsar vi vidare till respektive lag. Pojkar 2018 tränar torsdagar 17-18 i A hallen, start v. 36 Flickor 2018 bildar lag med flickor 2017 och kommer träna tisdagar 17-18 i A hallen, start v 36. Vi hälsar er varmt välkomna till en ny termin! //Ledarna Handbollsskolan lördag 13 jul 2025 0kommentarer
  • Välkomna till handbollsskolan 2025/2026

    Vi hälsar pojkar och flickor födda 2019-2020 välkomna till handbollsskolan! Som tidigare kommer vi ha två träningsgrupper. En grupp som tränar på tisdagar 17-18 och en grupp som tränar på lördagar 9-10. Man väljer en grupp/dag att tillhöra, det är inte tillåtet att gå på båda passen eller hoppa emellan. Både tisdagar och lördagar är träningarna i A hallen och startar v 38. Ingen föranmälan krävs. För er som är födda 2018 är det dags att bilda lag, så er lotsar vi vidare till respektive lag. Pojkar 2018 tränar torsdagar 17-18 i A hallen, start v. 36 Flickor 2018 bildar lag med flickor 2017 och kommer träna tisdagar 17-18 i A hallen, start v 36. Vi hälsar er varmt välkomna till en ny termin! //Ledarna Handbollsskolan tisdag 13 jul 2025 0kommentarer
  • Målvakt nummer 2 till nästa säsong - Elsa Wiklund!

    Hur känns det att ha skrivit kontrakt? -Det känns jättebra och kul. Jag ser fram emot ännu en till säsong i klubben och i det härliga gäng som vi är! Vad är din långsiktiga plan med handbollen? -Min långsiktiga plan är att utvecklas för att bli så bra som möjligt och så får man se vart det tar en. Sen är det alltid viktigt att ha kul längst vägen. En bra dag utanför handbollsplanen, vad gör du då? -Jag brukar tycka det är skönt att göra någon aktivitet som promenad eller ett träningspass. Även spendera tid med familj och vänner är något jag prioriterar då. Sen får man inte glömma bort att vila! Beskriv dig själv som handbollsspelare med fyra ord. -Fyra ord som jag skulle säga beskriver mig som handbollsspelare är ambitiös, vinnarskalle, känslostyrd och lojal. #enkopingshfdam #vibärröttmedstolthet Dam 13 jul 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter