Inför kvalmatcherna i ATG svenska cupen
Nu stundar två matcher för herrlaget mot RP som kommer från div1 södra. RP slutade i mitten av tabellen men det säger kanske inte så mycket då toppen i div 1 södra troligen är lite starkare än i norra. Vi utgår ifrån att det blir en jämn spännande match där det är lite ovisst vilka som är segertippade. Men med det sagt vet vi att Enköping är otroligt starka med sin lagmaskin och har varit så under hela säsongen. Så visst hoppas och tror vi på Enköping!! Hur har laget haft det de senaste veckorna då? Jo, Enköpings herrar har efter en kort återhämtning efter serievinsten i div 1 norra nu fått fart på ben och boll ordentligt och är laddade inför kvalmatcherna. Vi hör lite med coach A, Anton Andréasson vad han tänker inför söndagens match. "Alltid kul med att spela match! Nu har vi en vecka kvar innan vi går på uppehåll. Vi ska ge det chansen för att få möjligheten att spela gruppspelet såklart men kommer bli tufft." Summa summarum ska det bli väldigt spännande att återigen få följa herrarnas framfart på planen ! Match imorgon söndag i Linköping Matchstart 16.15 Sänds även på handbollplay #vibärröttmedstolthet
Herr
29 mar 2025
0kommentarer
Årsfest och 80-årsfest
Hejsan alla föräldrar och spelar, det vore jättekul om vi gick på detta tillsammans. Vi kanske kan ses innan och gå tillsammans till festen. Skriv gärna i kommentarsfältet nedan om ni har anmält er. Den 10 maj kommer vi hålla jubileumsfest på Krydda. Under kvällen hyllas både nya och gamla hjältar. Priset i år är 495 kr och då ingår fördrink, buffe och underhållning. Övrig dryck går att köpa i baren. Festligheterna startar kl 18.30 med fördrink och vi håller på till kl 01. Kvällens band heter Håkan och Johan. Anmälan sker genom att betala in avgiften på swish, uppge namn och lagtillhörighet på betalningen. Swisha till 1233385523.
P16
29 mar 2025
1kommentar
Aktiviteter i april
Nu är det inte långt kvar på säsongen men det finns fortfarande roligheter att se fram emot - först ut är IrstaBlixten nästa helg. F-2014 kommer även i slutet av april spela Minileken. Den 9/4 är det även dags för säsongsavslutning för samtliga spelare, där vi hoppas få träffa många av er föräldrar/vårdnadshavare också (Kallelse för detta kommer komma ut inom kort). Vi vill även informera om att det inom kort kommer komma ut kallelse till föräldrar/vårdnadshavarmöte också. Ni med spelare födda 2012 kan redan nu planera in onsdag den 9/4 kl 18.30. Viktigt att alla spelare har minst en representant på plats, då vi redan nu behöver ge information och lägga grund inför nästa säsong.
F-2013
29 mar 2025
0kommentarer
Herrarna spelar kval till Svenska cupen!
Äntligen är det dags för match igen! På schemat står ATG Svenska cupen som är hela handbollssveriges gemensamma tävling där samtliga föreningar med representationslag, damer och/eller herrar, kan anmäla sitt deltagande. Nu kliver Enköpings herrar direkt in i kvalomgång 3 eftersom de är högst rankade direkt under de 22 bäst rankade. Via kvalspelet i omgång 1–3 kvalificerar sig tio lag till omgång 4, dit de 22 högst rankade lagen i Sverige redan är direktkvalificerade. Efter omgång 4 spelas åttondelsfinaler och kvartsfinaler. ATG Svenska cupen avgörs under ett samlat slutspel, Final4, med semifinaler, bronsmatch och final under en helg nästa vår. På söndag 30/3 spelar herrarna första matchen i omgång 3 mot RP i Linköping och kommande helg spelas returmötet i Enköping. Matchstart på söndag 16.15 i Linköping. Har du inget för dig på söndag så ta dig dit! Matchen sänds på handbollplay/ solidsport
Herr
28 mar 2025
0kommentarer
Ludwig Isegren skriver kontrakt för nästa säsong!
Vi välkomnar Ludwig Isegren till en till säsong med EHF Herr. Grattis till påskrivet kontrakt för fortsatt spel i Enköping och in i Allsvenskan. 1. Hur känns det att ha skrivit kontrakt? Hej och tack!! Det känns bra att äntligen ha skrivit på kontraktet. 2. Vad är din långsiktiga plan med handbollen? Min långsiktiga plan med handbollen är att utvecklas hela tiden o bli bättre och att ha kul. 3. Beskriv dig själv som handbollsspelare med fyra ord Jag skulle beskriva mig själv som spelsmart, skicklig, lojal och vinnarskalle. 4. Vilken handbollsspelande person är din förebild just nu? Oj svår fråga! Just nu är det ganska roligt att kolla på Gidsel, Dika Mem eller Remili. Så får väl säga alla dem. Ännu ett grattis och lycka till!! #vibärröttmedstolthet
Herr
27 mar 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter