Välkommen William Lundh!
Till säsongen 25/26 välkomnar vi en ny spelare till herrlaget: William Lundh. Grattis till påskrivet kontrakt för spel i Enköping och in i Allsvenskan. 1. Hur känns det att ha skrivit kontrakt? Tack så jättemycket! Det känns fantastiskt kul att ha skrivit på för Enköping, Ser väldigt mycket fram emot att få komma igång med laget och försöka bidra med så mycket jag bara kan. Det är ett ungt och hungrigt lag vilket jag tror jag kommer passa riktigt bra in i. 2. Vad är din långsiktiga plan med handbollen? Jag skulle säga att det är att alltid försöka utvecklas och förhoppningsvis bli så bra som möjligt. 3. När du inte spelar handboll vad gör du då? De få timmarna som blir över i veckorna efter handbollen försöker jag spendera med familj och vänner, gärna med någon aktivitet som padel eller golf. 4. Vad kan du om Enköping? Jag kan inte jättemycket om stan faktiskt, Men jag har hört att det verkligen är handbolls feber efter lagets säsong vilket är fantastiskt kul! Så ser verkligen fram emot att se mycket folk på läktaren nästa säsong. 5. Beskriv dig själv som handbollsspelare med fyra ord Om jag skulle beskriva mig som spelare skulle jag säga kraftfull, orädd, mångsidig och vinnarskalle! Avslutningsvis har vi även fått några ord från tränare Anton angående övergången: ”Kul att William väljer att spela i Enköping kommande säsong. William har en del rutin från både allsvenskan och elitserien vilket är väldigt bra och få in i truppen. Han är en spelare som är bra på många saker. Framför allt duellspel, skott och ett öga för mål. Vilket kommer att passa perfekt hos oss.” Välkommen till Enköping och stort lycka till William! #vibärröttmedstolthet
Herr
22 mar 2025
0kommentarer
Matcher söndag hemma för P10
Hej Snart matchdags i Nyköping. Härligt. Vi har även 2 matcher hemma för P10 på söndag och då behöver vi matchvärdar. Frivilliga? Vi har filmare och även speaker. Grymt 😊 så mstchvärdar är det som återstår. Anmäl er här i gästboken Tack Ha det gott Jeanette
P16
21 mar 2025
2kommentarer
Kiosk 29/3 idrottshuset
Här kommer kioskschemat till den 29/3 på Idrottshuset. Ingen under 15 år får stå i kiosken, 15-17 år med sällskap av vuxen. Sista passet ska ställa undan kiosken, det finns tydliga instruktioner hur man gör det. Jag (Caroline) kommer finnas på IH så kan hjälpa till vid funderingar. Kan man inte sitt pass få ni byta med varandra, men tala om det för mig bara 😃 Ni som är med i schemat gör gärna en ”tumme” i kommentaren så jag vet att info kommit fram. Kioskschema: 10.00-11.30 Theo Jakobsson, Abbe Båtelson Höjer 11.30-13.00 August Lindqvist, Jack Svelander Kjellberg 13.00-14.30 Theo Wennerqvist, Ludvig Björklund
P-2017
21 mar 2025
6kommentarer
Pris på Ungdomsidrottsgalan
Ungdomsidrottsgalan som arrangeras av Ena Håbo-Tidningen tillsammans med RF SISU Uppland hade i går stor galakväll på Kompassen. En av kategorierna som det delas ut pris i är "Årets paralag (lag/individuellt). Detta pris går till en person eller ett lag som under året gjort insatser som generarar utnämnande som årets idrottare med funktionsvariation. Gissa vad, i år vann vi priset. Vi var tillsammans med två andra nominerade i klassen, men juryn valde alltså ut oss som mottagare av priset, som är år delades ut av Toyota i Enköping. Förutom äran så omfattade priset även ett presentkort på Intersport till ett värde av 3 000 kr. Jätteroligt och vi ska vara väldigt stolta över detta pris. Bra jobbat och spelat av alla. På galan för att ta emot priset var Nichlas Norell, Wilma Maurd, Johanna Norell, Isabella Ahlström, Simon Söderström och Carina Hoas.
Parahandboll
20 mar 2025
0kommentarer
Påminnelse hämtning av toa- och hushållspapper
Hej, Kom ihåg att toa- och hushållspappret måste hämtas mellan kl 21.40-22.00 ikväll. Plats: Magasinsgatan 16. Mvh Anki
P16
19 mar 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter