Domare sökes till 14/12
Hej! EHF har svårt att hitta domare till våra matcher nu på söndag den 14/12. Vi har ordnat en domare till de två första matcherna, men behöver fortfarande någon som kan döma de två sista. Är det någon handbollskunnig förälder, eller kanske mor-/farförälder, som kan hjälpa till att döma matcherna som startar 12.15 och 13.25? Tacksam för hjälp så tjejerna kan få spela sina matcher denna söndag!
F-2015
10 dec 2025
1kommentar
Inför matchen EHF – Ludvika
Vi står inför en svår match – den sista innan julvilan. Motståndet, ett Ludvika i stort poängbehov, väntas komma med hög intensitet och tuff inställning. Allt pekar på en bra kamp. För oss gäller det att hålla ett högt tempo genom hela matchen och våga driva på spelet från start till slut. Med rätt energi och fokus finns chansen att avsluta hösten på bästa sätt. Vi ses på lördag 14.00 🎉🎉🎉 Vinst och vi firar julafton i serieledning.
Dam
9 dec 2025
0kommentarer
Träningar i mellandagarna
Vi tränar våra vanliga träningstider fram till 18/12. Sen har vi bett om extra träningstider i mellandagarna för att hinna träna innan Kopparcupen. Träningarna är för de som är hemma och kan vara med. För att vi ska veta hur många som kan träna kommer kallelser skickas ut för dessa extra träningar. Träningarna är. 27/12 Enahallen 10:00-11:30 30/12 Idrottshuset A-hall 10:00-11:30 2/1 Idrottshuset B-hall 10:00-11:30
P-2014
8 dec 2025
0kommentarer
Lussebollen 13/12 Västerås
Kommande helg beger vi oss till Västerås och Emaushallen för matchspel. Sista sammandraget för i år!! Samling på plats. Spelschema skickas ut i messengergruppen. EHF 1 Coach: Bommen Samling: 7:30 Mace Arthur Wille V-A Tumelo Benjamin Pontus Theo EHF 2 Coach: Gurra Samling: 8:00 Benji Julius Luca Zandor Eric Miraz Silas EHF 3 Coach: Hanna Samling: 11:00 Henry Carl Hector Aksel Sam Frans Melvin Gurra EHF 4 Coach: Alex Samling: 14:00 Elias Adrian Oscar B Aaron Wille N Lukas D Oscar V Glöm inte matchtröjan!
P-2016
7 dec 2025
0kommentarer
Matchreferat: Tumba borta
Bortamatch mot IFK Tumba Handboll som slutar med förlust 32–28 efter 12–12 i halvtid. Vi kom till matchen med en riktigt bra känsla efter en stark träningsvecka, och det kändes i hela gruppen att “idag är det dags att ta våra första poäng”. Det märktes redan i uppvärmningen att vi var påkopplade, och det syntes från första avkast. Vi startar matchen väldigt bra, där Hampus fullständigt stänger igen i målet och langar räddning efter räddning. Framför honom står ett försvar som jobbar stenhårt tillsammans, pratar, hjälper, kliver rätt – precis som vi har pratat om. Defensivt tar vi ett stort steg framåt den här matchen och det är något vi verkligen ska bära med oss. Vi vinner faktiskt spelet 6–6, det är där vi är som starkast och där vi ser som mest stabila ut. Men när Tumba börjar spela 7–6 förändras matchbilden, och vi fick inte riktigt grepp om det spelet som vi hade velat. Trots det så är det inte deras system som fäller oss. Vi skapar chanser, vi kommer till lägen, men vi är inte tillräckligt kliniska. “Vi måste vara ärligare mot oss själva i avsluten, vi får inte ge bort så många lägen”, är känslan som sitter kvar efter matchen. Det är inte viljan det brister på – inställningen är helt rätt – utan det är skärpan. Sen händer det som tyvärr inte går att komma runt: för många tekniska fel. Det blir lite som att “alla måste göra sitt misstag” och på den här nivån blir man straffad direkt. Det är där matchen glider oss ur händerna. Individuellt finns det mycket att lyfta. William Lundh kliver fram rejält och blir matchens lirare med sina 8 mål. Ludwig Åse fyller på med 6 mål och är ständigt ett hot. Det är också riktigt kul att se Joel kliva in tillsammans med Elliot, den tryggheten de skapar gör stor skillnad för laget. “Det känns stabilare när vi har dem på banan”, och det är något hela bänken kände av. Det som gör mig mest stolt är ändå känslan i gruppen. Ingen hänger med huvudet, ingen skyller ifrån sig. Det fanns en känsla av “vi är nära nu”, och det tror jag alla som såg matchen kunde känna. Nu väntar en tuff period med tre matcher på sju dagar, och det är precis sådana veckor som bygger lag. Vi tar med oss lärdomarna, vi skruvar på detaljerna och vi fortsätter jobba. Vi ses i Borgen.
Herr
7 dec 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter