• Anteckningar från Föräldramöte 28/10

    Hej, I veckan hade vi ett föräldramöte, med att det varit höstlov så kan vi ordna ett ytterligare tillfälle om önskemål finns. Under föräldramötet så var det tre stycken spelare från Damlaget som höll i träningen för våra tjejer, vilket uppskattades enormt från alla håll. Försäljningen av Klubbrabatten är nu avslutad och därmed behöver alla lämna in de häften som inte har blivit sålda/sålts digitalt istället på träningen nu på tisdag den 4 november. Vi som lag ska lämna in våra häften tillsammans. Vi har sålt otroligt bra, men tyvärr inte vår fulla kvot. Med det så kommer vi behöva göra en ytterligare försäljning där vinsten primärt går till föreningen men förhoppningsvis också till laget. Återkommer när vi landat i vad för försäljning det blir. Det har kommit flera sammandrag som vi kan anmäla oss till, och inser att vi inte kommer kunna åka på alla. Vi siktar på att åka till Örsundsbro söndagen den 23 november, 12-16 är den satta tiden och exakta speltider kommer. Sen har vi också Miniblixten som sker lördagen den 29 november. Exakt spelschema finns inte, men det finns aktiviteter i lokalen mellan 9-16. Mer info kommer och tills dess så kan ni läsa på genom denna länk om allt runtikring. Vi vill verkligen stötta tjejerna att känna sig trygga med varandra. Bygga upp lagandan. En del i detta är också att skapa en trygg plats för all utveckling som sker för tjejerna både på spelplanen och utanför. Prata om trygg plats kring omklädningsrum, hygien och att vara en schysst kompis. Om ni som vårdnadshavare märker att det är något som inte nämns men det borde pratas om, så önskar vi gärna höra allt för att kunna möta barnen men också er där ni är. Det ska vara roligt att komma till Handbollen helt enkelt. I linje med detta så har vi en dialog med föreningen om att välkomna RF-SISU för att prata med tjejerna. Mer info kommer separat när det är spikat. Assisterande tränare är något vi gärna är fler av, och detta för att vi behöver ha minst 2 tränare närvarande på alla träningar, helst 3. Detta för att kunna både hantera övningarna men även stötta om något barn behöver gå åt sidan. Det behövs ingen förkunskap om Handboll utan kan man sprida rörelseglädje, schysst match och vara närvarande så är det absolut perfekt. Hör gärna av er om det finns en vilja att hjälpa till men ni är osäkra på hur mycket som går. Tack hittils! Så ser vi fram emot att träffas än mer nu framåt. F-2016 2 nov 2025 0kommentarer
  • Sammandrag Lindesberg 9/11

    Samling på plats, Lindesberg Arena. Lag 1 Coach: Gurra Benji Zandor Pontus Benjamin Wille VA Lukas L Eric Samling 9:45 Lag 2 Coach: Alex Elias Aksel Noah Hector Theo Luca Carl Samling 9:45 Lag 3 Coach: Hanna & Bommen Mace Melvin Tumelo Wille N Oscar V Frans Sam Adrian Samling 9:15 Som alltid medtag svarta shorts, vita strumpor och de som har matchtröja hemma glöm inte att ta med den, ni övriga får en på plats! P-2016 1 nov 2025 0kommentarer
  • Viktig info häften!

    Hej! Om ni som inte sålt era 6 häften än, ämnar lämna tillbaka dem så behöver ni komma med dem till mig på Lingongatan 13 innan söndag kl 15. Jag är hemma lördag till 15, och söndag som sagt till 15. Det är också några av er som registrerat försäljning i webbshoppen, om det är korrekt så ska de fysiska häftena lämnas tillbaka. Detta gäller: Vide 3 st webshop Love 1 webshop Milton 2 webshop Har det blivit fel så kan vi säkert rätta till det hos Klubbrabatten! Skriv i kommentaren här nedan. Trevlig lördag! P19 1 nov 2025 1kommentar
  • Kiosk 15 november

    Lördagen den 15 november är P16 ansvariga för kiosken i idrottshuset. Nedan finner ni personalschemat (minst en vuxen per spelare). Notera att inga under 15 år får stå i kiosken. Bekräfta att ni tagit del av informationen genom att svara i kommentarsfältet. Om ni inte skulle kunna er tilldelade tid, försök gärna byta själva i första hand. 9.45-12.00 Oliver & Rian 12.00-14.15 Lukas & Dante 14.15-16.30 Milton & Leo 16.30- 19.00 (senast) Pelle x2 P19 31 okt 2025 9kommentarer
  • Insamling av Klubbhäfte

    Nu är snart säljperioden slut. Alla häften som inte är sålda behöver lämnas till mig innan söndag 15.00. Lägg häftena i en påse med spelarens namn och lämna på Basketgatan 1, det går bra att lämna i brevlådan. Vid frågor ring 0735727848 För att tjäna in de pengar som uteblivit pga osålda häften kommer det att anordnas någon aktivitet/försäljning. Återkommer om det. Vänliga hälsningar Natalie F-2015 29 okt 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter