Vi föll med flaggan i topp - Melvin storspelade!
Det var en sån där kväll man kommer att prata om länge. Redan när vi klev in i Idrottshuset kändes det – något låg i luften. Läktarna var fulla, publiken taggad, och vi visste att det skulle krävas en nästintill perfekt insats för att rubba topplaget HK Aranäs. Och det fick vi verkligen se. Från första minuten spelade vi med ett självförtroende som smittade av sig på hela hallen. Försvaret satt, tempot var högt och längst bak stod Melvin Gustafson som en vägg. Räddning efter räddning fick publiken att explodera. Som tidningen skrev: ”Melvin Gustafson stod för den ena briljanta räddningen efter den andra när Enköping matchade topplaget Aranäs in i matchens sista sekunder.” Framåt ledde William Lundh anfallsspelet med sina sju mål – flera av dem rena klassavslut. Strax bakom honom fyllde Axel Abrahamsson på med sex, där hans säkra straffskytte var en nyckel i första halvlek. Gustav Boren satte fyra viktiga mål och visade väldig kyla i avgörande lägen. Vi gick till halvtidsvila med ledning 16–13, och känslan var fantastisk. Anton (Andreasson, huvudtränare) summerade det perfekt: ”Första halvlek var grym. Jag tycker vi har gjort allt rätt.” Men handboll är ett spel på marginaler – och i andra halvlek började Aranäs sakta men säkert äta sig in i matchen. Några missade chanser, ett par tuffa domslut, och plötsligt var det jämnt igen. Ändå fortsatte vi kämpa. Melvin stod där bak som en gigant, och varje räddning fick Idrottshuset att vibrera ännu lite mer. När klockan tickade mot slutet stod det 30–30. Vi hade läget, vi hade chansen – men med bara minuten kvar fick Aranäs in segermålet. Vi missade tyvärr vårat avgörande avslut. Förlust med minsta möjliga marginal, 30–31. Efter slutsignalen var det ändå svårt att känna sig nedslagen. Publiken reste sig, applåderna ville aldrig ta slut. Melvin hyllades som matchens lirare – och dessutom röstades han fram till fansens favorit. Han sa det bäst själv efteråt: ”Det är små marginaler som avgör… men det här stödet från publiken betyder så mycket.” Vi förlorade på tavlan, men vi vann något annat – respekt, stolthet och tron på vad vi kan åstadkomma tillsammans. Det här var en kväll då vi verkligen visade hjärta, mod och laganda. Och även om siffrorna säger 30–31, så kändes det som en seger på många andra sätt. Nu riktar vi blicken framåt mot nästa utmaning – IFK Ystad på bortaplan nästa helg. Vi tar med oss energin, spelet och kämpaglöden från denna match. Får vi samma tryck, samma fokus och samma hjärta, då kommer vi bli svårslagna.
Herr
20 okt 2025
0kommentarer
Härnösand hemma!
Efter en tung förlust i premiären är det nu dags för revansch! Träningsveckan var bra och det var kul att se Teo Rydstedt göra comeback och showa loss på minihandbollen även om han inte tar plats i veckans matchtrupp. Vi välkomnar gästerna från norr och ställer upp med följande lag: Målvakter: Fille A Elias Lundberg Utespelare: Ludde Bakircioglu Åse Alex Lundell Skölden Sandellen Sigge Stardust Kalle Kula Alvin och halva gänget, dvs Hebbe Prallan Och säsongsdebut för Knatte, fnatte och tjatte (Max, Elias, Ludvig) Coach: Wedan Mastermind: Seger Materialare: (som av någon anledning återkallade två meddelande i messenger 01:40) Gustav Broström
Herr U
19 okt 2025
0kommentarer
Landskamp 1/11
Dags för betalningen av biljetterna till landskampen. 150kr per biljett Lagkassan betalar spelarens avgift, ni betalar endast för er egen biljett, eller fler familjemedlemmar beroende på hur många biljetter ni bokat. Om ni inte minns om ni tackat ja, kika i evenemanget. Skulle det vara så att man ångrat sig, hör av er så kan vi se om någon annan kan ta över biljetterna. Swisha till mig på 0736974588 senast 27/10. De som bokat för fler än 1 spelare + 1 förälder är följande: Familjen Tapper/Jansson Familjen Nehler Familjen Zachrison/Hyttsten Familjen Hurtig Ni har bokat 4 biljetter per familj, så alltså 3 biljetter att betala för. Är det några oklarheter så är det bara kontakta mig hur man vill. :)
P-2016
17 okt 2025
1kommentar
Info Newbody
Hej! Nu är det inte många dagar kvar tills vi kör igång med Newbody! Redan nu kan du registrera ditt konto och förbereda dig inför säljstart! Registrera på: https://portal.newbodyfamily.com/reg/TGIVRCW?ut=1_213 Katalogerna har kommit så jag kommer dela ut dem på lördag och onsdag nästa vecka. Nu kör vi!
P-2016
16 okt 2025
6kommentarer
Sista chansen att anmäla sig till matchen!
Hej allihop! Vi har öppnat upp anmälan till helgens match igen eftersom några ännu inte hunnit svara. Det vore toppen om ni kunde gå in och svara så snart som möjligt – det underlättar verkligen för oss ledare i planeringen. Vi har förlängt anmälningstiden, så ni har hela dagen på er att anmäla er. Tack för hjälpen och vi ses på planen! 🙌
F-2015
15 okt 2025
1kommentar
Visa fler nyheter