Klubbrabatten
Hej allihopa! Jag vill bara checka in och kolla hur ni tycker att det går med försäljningen? Känner ni att ni hinner få alla 6 häften sålda till den 30/9? Jag tar gärna emot feedback kring hur ni känner kring denna försäljning som jag kan ta med mig till föreningen. Lämna gärna en kommentar så jag vet hur vi ligger till. ❤️ Hälsningar Natalie
F-2015
22 sep 2025
13kommentarer
Maskotar
Hej igen, Nästa roliga aktivitet jag har att erbjuda är maskotarnas datum :) Tjejerna brukar uppskatta att vara med och heja in laget som ska spela. Det är helt frivilligt dock. Maskotar Maskotar 18/10 lördag F2015 13.30-14.00 (Samma datum som vi har vår första kiosktjänst) Maskotar 15/11 lördag F2015 16.30-17.00 Maskotar 21/2 lördag F2015 13.30-14.00 Maskotar 15/3 lördag F2015-F2018 13.30-14.00 Jag skickar ut en kallelse för det första datumet. Om man som förälder vill se matchen måste man köpa en biljett tyvärr men någon från laget finns på plats och tar hand om de som kommer. / Hanna Häggkvist
F-2015
21 sep 2025
3kommentarer
Datum för kiosktjänst
Hej, Nu har vi fått de datum som vi ska bemanna kiosken av föreningen. Det är två obligatoriska datum och tre frivilliga. KUL :) OBLIGATORISKA 18/10 lördag Idrottshuset F2015 14/3 lördag Idrottshuset F2015 FRIVILLIGA 16/11 söndag Enahallen Frivillig F2014/F2015 14/12 söndag Enahallen Frivillig F2015 21/3 lördag Bergvretenhallen Frivillig F2015 De frivilliga datumen är en fin möjlighet att tjäna en extra slant till lagkassan, men detta kräver att vi själva inhandlar/bakar/anordnar. Hela förtjänsten går till laget. Föreningen behöver veta vilka av de frivilliga datumen vi väljer. Jag kommer skicka ut en intresseanmälan där ni kan kryssa i vilket av de obligatoriska datumen ni kan stå, tider och instruktioner kommer när det närmar sig. Ni som står den 18/10 har stått er tur denna säsong och kommer inte bli kallade till kommande kiosktillfällen. Svara gärna här i tråden hur ni ser på de frivilliga tillfällena. Jag tänker att två av datumen är rimligt/möjligt att genomföra men det är vi tillsammans som bestämmer det. Om engagemanget är stort kommer jag skicka ut intresseanmälan för de frivilliga också. / Hanna Häggkvist
F-2015
21 sep 2025
15kommentarer
Seriepremiär F19
EHF-Vintrosa 28-21 (14-11) Seriepremiär för F19 med en blandning av f16, j och A spelare. Fint samarbete i både försvar och anfall. Bra jobbat tjejer ⭐⭐
Dam
20 sep 2025
0kommentarer
Matchreferat: Förlust mot topptippade Skånela
Det blev en tuff men lärorik start på vårt historiska äventyr i Handbollsallsvenskan. På bortaplan mot Skånela, laget som många tippat som seriesegrare, slutade premiären med förlust 36–23. Trots siffrorna gör vi en bra insats och visar att vi kan vara med och hota på den här nivån – men vi lärde oss också att minsta slarv straffas direkt. Vi öppnade matchen starkt och stod upp väl mot Skånelas tempo i inledningen. Men efter en stark första kvart tappade vi rytmen, och när motståndarna fick utdelning på våra misstag sprang de snabbt iväg till en sjumålsledning i paus. I andra halvlek visade vi återigen prov på vårt kunnande och hade en riktigt bra period där vi spelade bättre än Skånela. Men ännu en utvisning följt av ett par tekniska misstag gav hemmalaget ny energi och vi tappade mark. Mot ett lag av Skånelas kaliber blir sådana dippar kostsamma. Röster från matchen Matchens lirare, Ludwig Åse, efter slutsignalen: “Jag tycker vi står upp riktigt bra de första 15 minuterna. Vi matchar deras tempo och spelar riktigt fin handboll. Men vi får för stora dippar där vi släpper 2–3 raka mål, och då straffar de oss direkt. Plötsligt är vi sju bollar bakom i paus. I andra halvlek kommer vi ut starkt och har en period där vi faktiskt är bättre än Skånela, men en utvisning gör att vi tappar igen. Det vi tar med oss är vår inställning – och så måste vi bli bättre på att minimera de här dipparna.” Sju målskytten Gustav Boren sammanfattar matchen så här: “I det stora hela gör vi en bra match där vi visar upp riktigt fin handboll i perioder. Första kvarten och början av andra halvlek är vi riktigt bra, men sen kommer de där dipparna där vi tappar flera mål på kort tid. Det måste vi lära oss att stoppa tidigare. Samtidigt tycker jag vår kämparglöd är fantastisk – vi vill mycket och vi gör det tillsammans. Nu gäller det bara att slicka såren och komma redo för revansch i hemmapremiären nästa helg.” Målskyttar • Gustav Boren – 7 • Ludwig Åse – 5 • Samuel Dahlin – 4 • Ludwig Isegren – 2 • Axel Abrahamsson – 2 • William Lundh – 2 • Philip Tikas – 1 Blicken framåt Vi tar med oss inställningen, kämparglöden och de fina perioderna från premiären – men också lärdomen om att vi behöver prestera på vår högsta nivå i 60 minuter för att utmana de allra bästa. Redan nästa helg väntar hemmapremiär i borgen mot klassiska Redbergslid – och då siktar vi på att ta revansch!
Herr
19 sep 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter