• Anteckningar från Föräldramöte 4/9

    HEJ, Vi hade ett föräldramöte under första träningen 4 september, där Huvudtränare Joel Enroth Ädel presenterade sig, samt Linda Diktonius som är Barn- och Ungdomsledare. Det berättades om föreningen men framförallt så pratades det om hur viktigt engagemanget från oss vårdnadshavare är. Engagera oss genom att vara närvarande, att uppmuntra till schysst spelande, till en bra läktarkultur osv men också att Joel behöver hjälp rent praktiskt för att laget ska kunna fortlöpa. Det som behövs för att genomföra denna säsong är följande. 1. LAGLEDARE Uppgift: Planera inför sammandrag, kalla till sammandrag, sköta mailkontakt till handboll mitt. Sköta logistiken och det administrativa kring laget. Vara kontaktperson om andra lag behöver komma i kontakt med oss. Planera eventuella läger, avslutningar etc. Rebecka Thorell (Kasper Thorells mamma) ställer upp här, men kan gärna göra det tillsammans med någon annan. 2. KASSÖR Uppgift: Har hand om pengarna för lagkontot, hjälper till vid försäljning. Ser till att medlemsavgifter och pengar från försäljning kommer in i tid. Kontakta Lena Wiklund (kassör styrelsen) för mer info. Behöver vara 2st. 3. FÖRSÄLJNINGSANSVARIG & KIOSK Uppgift: Föreningen säljer 3 gånger per säsong. Ser till att samtliga håller sig till dom regler som gäller för varje tillfälle. Delar ut och samlar in försäljningsdokument, samarbetar med kassör och säkerställer så att allt stämmer. Kontaktperson i föreningen Sara Hammar. Kan vara samma person, men också att vi delar upp detta. 4. ASSISTERANDE TRÄNARE Uppgift: Vi bör vara minst 2 gärna 3 vuxna på varje träning för att säkerställa att det alltid finns en tränare som kan träna laget. Om någon är sjuk, bortrest eller av andra orsaker inte kan närvara. Kaj Ranniko (Eeliams pappa) och Olof Lundqvist (Glenns pappa) kommer ställa upp, men vi önskar få bli flera så det finns en trygg skara för våra killar under hela säsongen. Vi kommer kalla ut till ett nytt föräldramöte i oktober när fler har börjat komma igång med Handbollen, men tveka inte att höra av er om ni har frågor redan nu. Antingen direkt till Joel eller Rebecka, men allra helst till lagmailen ehfp2018@enkopinghandboll.se. Sist ut informationsmässigt så nämnde vi att vi byter hall under vecka 37 (dvs torsdag 11 september), så träningen kommer vara klockan 17-18 i C-hallen. Ses i hallen! P-2018 11 sep 2025 0kommentarer
  • Anteckningar från Föräldramöte 10/9

    HEJ, Ikväll hade vi ett föräldramöte för att inleda säsongen, det var otroligt roligt att få möta både kända och nya ansikten. Tidigt så vill vi trycka på att det blir ett ytterligare föräldramöte i oktober när fler av barnen har kommit igång. Det önskas att alla anhöriga som närvarar vid träningarna får hålla sig utanför planen, så att tjejerna kan ha oavbrutna träningar samt kunna nyttja hela hallen. Vi pratade om vikten av att vi vuxna är närvarande, att uppmuntra till schysst spelande, till en bra läktarkultur osv men också att Anton Bergström, Huvudtränare, behöver hjälp rent praktiskt för att laget ska kunna fortlöpa. Anton Bergström är den som kommer att se till att träningarna har en plan som följer föreningens mål samt är i nivå med vad tjejerna behöver. Men i ett lag så finns det flera andra poster, Lagledare, Kassör, Försäljnignsansvarig, Ass. Tränare och Sociala Medier. Under mötet så tillsattes följande roller: Lagledare; Rebecka Thorell (Esthers mamma) Kassör; Evelina Breithel (Jonnas mamma) och Katarina Hegemark (Cassandras mamma) Försäljningsansvraig; Evelina Breithel (Jonnas mamma) Kioskansvarig; Kristin Karlström (Ellens mamma) Sociala Medier; Evelina Breithel (Jonnas mamma) Assisterande Tränare; Emma-May Lundgren (Lunis mamma), Marcus Eriksson (Junis pappa) samt Rebecka Thorell (Esthers mamma) Assisterande tränare är något vi gärna är fler av, och detta för att vi behöver ha minst 2 tränare närvarande på alla träningar, helst 3. Detta för att kunna både hantera övningarna men även stötta om något barn behöver gå åt sidan. Det behövs ingen förkunskap om Handboll utan kan man sprida rörelseglädje, schysst match och vara närvarande så är det absolut perfekt. Hör gärna av er om det finns en vilja att hjälpa till men ni är osäkra på hur mycket som går. Årets försäljning från föreningen är att varje spelare ska sälja Klubbrabatten-häften. Dessa började delas ut under träningen ikväll, och fortsätter delas ut på nästa träning. Evelina Breithel är den ni kan kontakta om det finns frågor. Det lyftes ett önskemål om att göra någon form av insamling/försäljning utöver Klubbrabatten, detta för att bygga upp tjejernas lagkassa. Lagkassan behövs för framtida cup-er eller andra aktiviteter som sker. Om det finns förslag så tas det emot med öppna armar. Vi har ett instagramkonto ehf_flickor_2016/ där det läggs ut bilder från träningar, matcher, sammandrag och även informationsbitar. Om ni önskar att ert barn inte syns på bilder, hör av er. Detta respekteras självklart. Kontot är privat, och enbart anhöriga blir godkända. Sist ut så lyfte vi att förutom bra läktarkultur och schysst spelande, så vill vi verkligen stötta tjejerna att känna sig trygga med varandra. Bygga upp lagandan. En del i detta är också att skapa en trygg plats för all utveckling som sker för tjejerna både på spelplanen och utanför. Prata om trygg plats kring omklädningsrum, hygien och att vara en schysst kompis. Om ni som vårdnadshavare märker att det är något som inte nämns men det borde pratas om, så önskar vi gärna höra allt för att kunna möta barnen men också er där ni är. Det ska vara roligt att komma till Handbollen helt enkelt. Tack hittils! Så ser vi fram emot att träffas än mer nu framåt. F-2016 10 sep 2025 0kommentarer
  • Sponsorloppet 29/9 kl 18:30

    På föräldramötet bestämdes att vi ska arrangera ett sponsorlopp. Loppet blir måndagen den 29 september kl 18:30. Syftet med loppet är att tjejerna ska få chansen att samla in pengar till sin lagkassa. Lagkassan är de pengar som används för att betala cuper, tävlingar och resor för laget, berätta gärna det för de sponsorer som vill bidra. Sponsringen går till enligt följande: Varje spelare raggar sina egna sponsorer före loppet. Ju fler sponsorer desto bättre. Det kan vara familj, släkt, vänner eller företag som går in som sponsor. Sponsorn väljer själv vilket belopp den vill sponsra varje varv med, alternativt om man vill sponsra med en fast summa. Spelaren sammanställer sina sponsorer på en lista. Listan delas ut på träningen kommande vecka. Den finns också att ladda ned här: Lapp sponsorlista Lappen med de insamlade sponsorerna lämnas in till ledarna innan loppet startar 29/9. Vi vet att alla har olika förutsättningar att få tag i sponsorer, men det viktigaste är att alla gör sitt bästa efter sin förmåga för att laget ska få in så mycket pengar som möjligt till lagkassan. Loppet: Tjejerna kommer att springa runt en stor fotbollsplan (350m) så många varv de kan på 30 min. Varven kommer att räknas och varje enskild spelares resultat summeras. Efter avslutat lopp får spelaren med sig sitt papper hem igen för att kunna inkassera sina sponsorpengar. Vårdnadshavare ansvarar för att samla in pengarna och swisha in beloppet till lagkontot inom en vecka dvs senast 6 oktober. Kom och heja och köp fika! Vi vill ha en stor publik och hoppas att familj, vänner och andra sponsorer kommer och hejar på tjejerna på loppet. Fika kommer finnas till försäljning (kaffe,Festis, fikabröd) och förtjänsten går såklart till lagkassan. F16 10 sep 2025 0kommentarer
  • Ändrad hall Träning Tors 11/9 & mer info

    Hej, Nästa träning sker på torsdag klockan 17:00 som vanligt, men vi byter till C-hallen pga Enköpingsmässan som riggas. Torsdag den 11 september klockan 17-18 kommer träningen ske i C-hallen. Alla träningspass hittar ni nu i Kalendern här på laget.se, och det står även vilken hall som gäller. Ytterligare info. Vi har börjat lägga in barn utefter uppgifter från Handbollsskolans förra säsongen, men då vi inte antar att alla kommer följa med så ber vi er att bekräfta detta antingen genom att maila oss eller fylla i papper på en träning (pappret finns uppladdat under Dokument). Det kommer delas ut papper på träningarna framöver gällande kontaktuppgifter, men om ni kan skicka gärna Namn + Personnummer på Barnet samt Namn + Mailadresser på Vårdnadshavare till ehfp2018@enkopinghandboll.se så vi får igång allt snarast. Ses i hallen! P-2018 8 sep 2025 0kommentarer
  • Försäljning Rabatthäften

    Hej, information gällande försäljning av rabatthäften. Jag tar med häftena till träningen denna vecka. Då vi fått ändrade tider blir detta sannolikt på torsdag. Om ni inte kan vara med då, hör av er till mig på gunnarjonsson@live.se eller på whatsapp så löser vi en tid för hämtning. Klubbrabattenhäften består av fysiska kuponger att nyttja i Enköping med omnejd, men även digitala kuponger som går att nyttja i hela landet. Detta är enda försäljningen för föreningen under hösten. Alla spelare ska sälja 6 häften var och all förtjänst går till föreningen. Säljer man mer än 6 häften så delar vi på vinsten med föreningen. Alltså går halva vinsten på alla häften utöver de 6 st till lagkassan. Försäljningen pågår till 30/9 (då vi är lite sena har vi möjlighet att köra någon ytterligare vecka) Häftena säljs med hjälp av en QR kod som finns på varje häfte. I år är det viktigt att era köpare fyller i rätt lag + skriver i spelarens namn. Om detta inte fylls i så kommer det inte räknas in för vårt lag/spelare Jag tänker att då vi kommit igång sent så kommer vi förmodligen bara kunna sälja de sex häftena som är minimum, och att vi som grupp gemensamt får jobba ihop pengar till lagkassan under hösten genom egna aktiviteter. Förslag på eventuella sponsorer/sätt att jobba ihop pengar/försäljningar tas tacksamt emot /Gunnar F-2011/12 8 sep 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter