• Föreläsning med Ulf Carlsson, coachning och utveckling

    Coaching och utveckling, för individ och grupp med Ulf Carlsson. Här tillsammans med spelare från Dam A, J och F16. Efter en lyckad föreläsning blev det fys i hall med Conrad och förberedelser inför klubbteam cup i helgen. Dam 25 aug 2025 0kommentarer
  • Säsongens försäljning

    I år kommer vi enbart ha EN försäljning i föreningen och det är Klubbhäften. Klubbhäftena består av fysiska kuponger att nyttja i Enköping med omnejd, men även digitala kuponger som går att nyttja i hela landet. Alla spelare ska sälja 6 häften var och all förtjänst går till föreningen. Säljer man mer än 6 häften så delar vi på vinsten med föreningen. Alltså går halva vinsten på alla häften utöver de 6 st till lagkassan! Jag kommer att dela ut häftena på första träningen. Kan man inte hämta sina häften då går det bra att höra av sig så löser vi det. Häftena säljs med hjälp av en QR kod som finns på varje häfte. Jag kommer lägga ut ett separat inlägg kring HUR detta ska göras för att det ska registreras på varje enskild spelare. Det inlägget kommer när jag fått häftena. Frågor kring försäljningen tas med mig då jag numera är försäljningsansvarig. 😁 F-2015 25 aug 2025 0kommentarer
  • Vi är ledsna att meddela...

    Hej! Vi, Helena och Johanna är ledsna över att också behöva meddela att vi inte har möjlighet att fortsätta som tränare för F-2015. Vi har verkligen tyckt om att vara tränare för bästa laget och hade gärna fortsatt men våran tid räcker tyvärr inte till just nu. MEN vilket lag vi har skapat tillsammans med våra handbollstjejer och er föräldrar! Jag, Johanna har varit tränare i fem år, två år i handbollsskolan som hjälptränare och tre år som tränare i F-2015. Hela förra säsongen kände jag att jag behövde ta en paus efter att jag fött min tredje dotter men kämpade på. Innan sommaren kom jag fram till ett tufft beslut att jag behöver ta en paus som handbollstränare men att jag innan pausen ville vara med på tjejernas allra första handbollsläger. Just nu behöver jag den tiden jag lägger på handbollen att lägga på bland annat Stinas två småsyskon, dom är bara så små en gång (under tiden jag försöker skriva denna nyhet har jag en bebis som klättrar på mig och vill ha min uppmärksamhet). När småsyskonen är lite större vill jag gärna vara med i laget igen! Jag älskar att vara tjejernas tränare men just nu hinner jag inte vara den tränaren jag vill vara. Helena har varit med länge som tränare hon med, i tre år i F-2015. Hon har inte möjlighet att vara tränare som tidigare på grund av både studier och jobb samt är ensamstående. Hon har också kämpat på länge men hennes tid räcker tyvärr inte till just nu. Vi båda kommer självklart att hjälpa till på handbollsplan som mammor och hoppa in och hjälpa till på träningar om det behövs. Vi har innan sommaren flaggat till föreningen om att vi inte har möjlighet att vara tränare men att vi är kvar tills vi fått in nya. Föreningen vill att vi ska försöka lösa detta själva inom laget. Vi hoppas att vi inte skrämmer iväg er inför tisdagens möte ”Bygga laget för F-2015” men vi vill flagga för att vi behöver tillsätta även nya tränare för laget. Så om du som förälder vill bli tränare eller ni har en släktning eller vän som vill träna världens bästa F-2015, nu har ni chansen! Tisdagens möte är så viktig för att vi ska få in flera föräldrar inom laget på alla olika roller såsom tränare, lagledare, kassör, kiosk- och försäljning, media osv, så vi inte blir sårbara! Denna nyhet var ledsam att skriva men vi hoppas att ni har förståelse för våra situationer. Vi släpper inte tjejerna förrän nya tränare är på plats! Med vänliga hälsningar Helena och Johanna F-2015 24 aug 2025 3kommentarer
  • Aktiviteter och tider för nästa vecka+ lite info!

    Hej! Nu är vi äntligen igång med en ny handbollssäsong! Nästa vecka kommer det vara lite avvikande aktiviteter och tider. Måndag 25/8 kl 17:30 så kommer tjejerna tillsammans med damlaget få en föreläsning i mental träning. Denna föreläsning är på Buster sport, Gustav Dahléns gata 14. Det kommer finnas mackor och dricka på plats. Efter föreläsningen kör vi 90 minuters hallpass 19:30-21 i A+B-hallen, delvis ihop med damerna. Behöver man hjälp med skjuts till och från Buster sport så hör av er! Tisdag 26/8 F16 har egen tid i gymmet 18:30-19:15 och därefter hallpass i c-hallen 19:30-21, delvis med damerna. Onsdag 27/8 klädprovardag kl 16-19 på Intersport Torsdag 28/8 Löpning 18:45 Hallpass i A-hallen 19:30-21 (endast F16). Obs att träning en är tidigarelagd med 30 min och att vi kör i A-hallen. Lördag 30/8 12:30-16:30 Kickoff och träningsmatch i Idrottshuset. Sista anmälan 27/8 så vi hinner beställa mat. Måndag 1/9 Föräldramöte 19-20:30 på Idrottshuset med info om laget och säsongen. Vattnet i omklädningsrummen är avstängda i ytterligare tre veckor framåt så vi kan tyvärr inte duscha efter träningen. Man kan använda toaletterna i foajén och för påfyllning av vattenflaskor A-hallen. Domarutbildningar ligger nu uppe på https://kunskapsarenan.se/handboll. DU1 för nybörjare som inte dömt tidigare, och DU2 för de som dömt tidigare. Det krävs Freja Id för att kunna anmäla sig. Om ni inte får till det så kontakta kansliet. Vi önskar att alla svara på kallelserna i god tid så vi kan göra bästa möjliga träningsplanering för tjejerna. Detta är ännu viktigare nu när vi delvis kör samträning med damerna. Välkomna till en ny härlig handbollssäsong! F16 23 aug 2025 2kommentarer
  • Första träningen för P2018

    Hej! Det drar sig allt närmare för handbollsstart! Första träningen för denna säsong kommer vara torsdagen den 4/9 kl 17.00-18.00 i Idrottshusets A-hall. Kom ombytta och klara: oömma kläder (idrottskläder med fördel) inneskor och vattenflaska. Det kommer även att vara ett föräldramöte i samband med denna träning. Alla killar födda 2018 är välkomna att spela, gamla som nya spelare. Vi ses i hallen! P-2018 21 aug 2025 0kommentarer
  • Visa fler nyheter