Föreningsläger 2025
Första gym- och bollpasset
Dam
15 aug 2025
0kommentarer
Välkomna till laget.se – Här finns viktig information!
Välkommen till er nya gruppsida på laget.se! Den blir central i all kommunikation mellan aktiva, ledare, föräldrar och andra intresserade. För att komma igång direkt med en bra kommunikation i och omkring gruppen finns ett antal viktiga punkter för sidans administratör: • Logga in och lägga till alla aktiva och ledare under Medlemmar. • Fylla på kalendern med alla inplanerade aktiviteter. Matcher läggs till via Serier medan träningar och andra aktiviteter läggs till via Aktiviteter. • Skriv nyheter löpande och berätta om verksamheten. I takt med att nya nyheter läggs till kommer den här nyhetstexten att försvinna. Om någon i gruppen har frågor om laget.se är man alltid välkommen att kontakta vår support på support@laget.se eller 019-15 44 00. Varmt välkomna till laget.se!
Öppet GYM - U16-Senior
15 aug 2025
0kommentarer
Matchreferatet: VästeråsIrsta borta
Stark insats trots förlust mot VästeråsIrsta – William Lundh: “Vi visar verkligen att vi har mycket att gå för” Enköping stod för en stark insats på bortaplan mot VästeråsIrsta denna onsdagskväll. Trots att hemmalaget till slut vann med tre bollar, visade Enköping att laget tagit stora steg framåt inför seriestarten. Nyförvärvet William Lundh, som blev bästa målskytt med fem fullträffar, var trots förlusten nöjd med mycket av insatsen: “Jag tycker vi gör en riktigt bra första halvlek där vi verkligen får träff i allt vi gör. Vi tar med oss det in i andra halvlek, men sista fem–tio minuterna tappar vi koncentrationen och slarvar lite, och då straffar de oss direkt.” EHF:s försvarsspel var ett stort plus denna kväll. Laget stod stabilt bakåt, pressade VästeråsIrsta hårt och kunde straffa dem med snabba kontringar. “Försvarsspelet är verkligen något vi kan ta med oss,” säger Lundh. “Vi gör ett riktigt bra jobb bakåt, något vi haft problem med tidigare. Kommunikation och samarbeten satt där den här gången – det är ett stort framsteg.” Trots förlusten ser Lundh och laget med optimism på framtiden: “Jag tycker verkligen vi har en bra grund som vi ska fortsätta bygga på inför seriestarten. Det här kan bli riktigt bra om vi fortsätter så här,” säger han. Att möta ett lag från en högre division gav dessutom ett viktigt kvitto. “Det var en riktigt bra genomkörare inför serien. Vi gör en bra match mot ett lag som spelar en division högre och visar att vi har mycket att gå för – det visar vi verkligen,” säger Lundh. Han avslutar med en hyllning till supportrarna som tagit sig till bortamatchen: “Fantastiskt kul att se så många EHF:are på läktaren, trots att vi spelar borta. Det betyder mycket för oss och hjälper oss verkligen ute på planen!” Några ord från tränare Anton: Det här var en riktigt bra träningsmatch – vi är betydligt bättre i alla delar av spelet. Nu blir det enklare att analysera och jobba med detaljer när insatsen ligger på rätt nivå. Det är helt klart ett steg åt rätt håll, och många gör det bra. Extra roligt att se Lundh, Melwin och Tikas prestera starkt och hitta fina samarbeten med resten av laget.” Slutresultat: VästeråsIrsta 29-26 Enköping Halvtid: 16-17 Målskyttar William Lundh - 5 Axel Abrahamsson - 4 Gustav Boren - 4 Philip Tikas - 3 Elliot Ryderdahl - 2 Ludwig Åse - 2 Samuel Dahlin - 2 Anton Segersten - 2 Filip Eriksson - 1 Ludvig Isegren - 1
Herr
13 aug 2025
0kommentarer
Träningstider säsong 25-26
Hej! I höst kommer vi att träna måndagar kl.17-18.30 samt torsdagar kl.17.30-19.00 med start vecka 36. Mer detaljerad info om kommande säsong kommer efter föreningslägret. Mvh ledarna
P-2015
13 aug 2025
1kommentar
Föräldramöte ”Bygga laget för F-2015”
Hej alla föräldrar! Vi har lagt in ett föräldramöte på Idrottshuset tisdagen den 26 augusti kl.19:00 i lagets kalender. Föräldramötet heter "Bygga laget för F-2015" och innebär att vi som kan tänkas att ha en till roll i tjejernas handbollslag, mer än bara förälder, träffas och tillsammans organiserar alla roller inom laget, såsom tränare, lagledare, kassör, kiosk- och försäljningsansvarig och så vidare. Under mötet går vi in mer ingående på varje roll och hur kontakten med föreningen ser ut för varje. Vi behöver dela upp rollerna i laget, tidigare har alla delar legat på en tränare (självförvållat) men det är inte hållbart i längden för lagets bästa! Till och med föreningslägret är hela tidigare tränartrion med men när handbollssäsongen drar igång har vi inte alla möjlighet att vara tränare. Vi behöver bli fler inom laget, det kan vara ni föräldrar, en släkting eller någon vän som vill hjälpa till inom föreningslivet! Vi kommer att skicka ut en kallelse till föräldramötet och ni anmäler er via ert barns namn. Tack på förhand för ert engagemang för tjejernas handbollslag! Med vänliga hälsningar Tränarna
F-2015
11 aug 2025
0kommentarer
Visa fler nyheter